اخذ پروانه ساختمان چاپ
نوشته شده توسط admin   
شنبه 09 خرداد 1394 ساعت 12:51

مراحل تشکیل پرونده و صدور شناسنامه ساختمانی (با کاربری مسکونی و یا تجاری)


مرحله اول: تشکیل پرونده
۱- ارایه کپی و سند مالکیت یا گواهی ثبتی به دایره ساختمان.
۲- ارایه کپی شناسنامه و کارت ملی مالک.
۳- ارایه کروکی موقعیت زمین.
۴- تهیه نقشه هوایی (توسط دایره نوسازی).
۵- تعیین کاربری ( توسط مهندس زارعی).
۶- تأیید واحد طرح‌ها (توسط آقای احمدیان).
۷- تکمیل فرم درخواست پروانه و اخذ دستور شهردار یا معاون و ثبت در کامپیوتر (دبیرخانه).
۸- تکمیل فرم بازدید و اخذ دستور شهردار یا معاون و ثبت در کامپیوتر (دبیرخانه).
۹- رأی زمین شهری (از اداره کل راه و شهرسازی میبد که مدارک لازم بدین شرح می‌باشد: ۱-کروکی زمین و نقشه هوایی با تعیین کاربری و مهر شهرداری ۲- کپی سند و یا گواهی ثبتی ۳- کپی شناسنامه و کارت ملی مالک).
۱۰- مراجعه به واحد نوسازی جهت دریافت کد نوسازی پلاک و غیره.
۱۱- مراجعه به دایره ساختمان جهت گرفتن نوبت بازدید زمین مورد نظر.
۱۲- دستورالعمل تهیه نقشه ساختمانی (بعد از بازدید توسط مأمور فنی) که باید توسط مأمور فنی و شهردار یا معاون امضا شود و دبیرخانه در کامپیوتر ثبت و شماره نماید.

مرحله دوم: ترسیم نقشه ساختمان
۱- تحویل دستورالعمل تهیه نقشه به مهندس ناظر ساختمانی جهت طراحی نقشه ساختمان و تکمیل چک لیست آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله.
۲- ارایه نقشه‌های ساختمان و چک لیست به دایره ساختمان شهرداری.

مرحله سوم: بررسی نقشه ساختمان
۱- بررسی نقشه‌های ارسالی توسط مأمور فنی بازدیدکننده از زمین.
۲- تکمیل فرم محاسبه توسط مأمور فنی.
۳- ارایه برگ محاسبه با پرونده به واحد درآمد جهت صدور فیش‌های مربوطه.
۴- پرداخت فیش‌های صادره زیربنایی و غیره (بانک ملی و تجارت شهرداری) و ارایه به دایره ساختمان.
۵- تأیید نقشه‌ها و غیره توسط نظام مهندسی (آدرس: بلوار بسیج - رو بروی چاپخانه کنام).
۶- اخذ و تأیید برگ تعهد نظارت - برگ تعهد طراحی و برگ تعهد کارفرما توسط نظام مهندسی و امضای ناظر.
۷- محضری کردن برگ تعهد کارفرما.
۸- اخذ دستور شهردار یا معاون وی جهت برگ تعهد نظارت و طراحی و تعهد کارفرما و ثبت آن‌ در کامپیوتر (دبیرخانه).

مرحله چهارم: صدور نامه بیمه
۱- صدور نامه بیمه از دایره ساختمان و اخذ امضای شهردار یا معاون و ثبت در کامپیوتر (دبیرخانه).
۲- تحویل نامه بیمه به سازمان تأمین اجتماعی میبد.
۳- اخذ فیش از تأمین اجتماعی و پرداخت آن و گرفتن نامه بیمه با امضا و شماره جهت ارایه به شهرداری.
۴- اخذ دستور شهردار یا معاون وی جهت نامه تأمین اجتماعی و ثبت در کامپیوتر(دبیرخانه) و ارایه به دایره ساختمان.

مرحله پنجم: صدور شناسنامه ساختمانی
۱- تحویل پرونده به دایره ساختمان جهت نوبت گرفتن بابت نوشتن پیش‌نویس و اصل شناسنامه ساختمان (نوبت حداقل یک روز).
۲- مراجعه ناظر به شهرداری جهت امضای پیش‌نویس و اصل شناسنامه ساختمانی (مالک می‌بایست به ناظر اطلاع دهد تا اقدام نماید).
۳- امضای پیش‌نویس و اصل شناسنامه ساختمان توسط مسؤول دایره ساختمان و شهردار (یا معاون وی).
۴- مراجعه به دایره ساختمان جهت مهر نمودن اصل شناسنامه ساختمان.
۵- مراجعه به بایگانی جهت ثبت و شماره کردن شناسنامه ساختمان و ارایه کپی نقشه و اصل شناسنامه ساختمان (صفحات تکمیل شده هر کدام دو برگ).
۶- مراجعه به دایره ساختمان جهت مهر نمودن کپی نقشه‌های مربوطه جهت ارایه به بانک.
۷- مدارک متفرقه:
۱- کپی وکالتنامه ۲- کپی شناسنامه وکیل ۳- کپی قولنامه زمین ۴- فرم بدون سند ۵- فرم محضری سند مشاعی ۶- انحصار ورثه ۷- صورتجلسه تغییر کاربری ۸- نامه اداره کل راه و شهرسازی بابت تغییر کاربری ۹- فیش تغییر کاربری ۱۰- صورتجلسه توافقی ۱۱- نامه تفکیکی ۱۲- صورتجلسه تفکیکی ثبتی ۱۳- گواهی ثبتی ۱۴- واگذاری زمین از مصلــی ۱۵- واگذاری زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۶- واگذاری زمیـــن از اداره کل راه و شهرسازی ۱۷- واگذاری زمین از فرهنگیان ۱۸- واگذاری زمین از تعاونی کوثر بسیجیان ۱۹- نامه از اوقاف و امور خیریه (زمین موقوفه) ۲۰- نامه میراث فرهنگی (زمین محدوده میراث) ۲۱- نامه اداره برق (در خصوص حریم تیر برق) ۲۲- نامه بنیاد شهید و مستضعفان ۲۳- نامه کمیته امداد ۲۴- مجوز از شورا ۲۵- مجوز از دفتر فنی استانداری ۲۶-پایانکار ۲۷- عدم خلافی و غیره.